Ruilen en retournering

 

Voorwaarden voor Ruilen en Retourneren

Overzicht Na ontvangst van uw bestelling heeft u een zichttermijn van 30 dagen. Gedurende deze periode heeft u het recht om het artikel te inspecteren, beoordelen en eventueel te passen. Als u besluit om de bestelling te annuleren voordat het product aan u is verzonden, worden er geen kosten in rekening gebracht.

Direct na ontvangst van het artikel, verzoeken wij u vriendelijk om te controleren of het onbeschadigd is geleverd. Indien dit niet het geval is, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op om dit te melden.

Als u niet tevreden bent met het artikel, heeft u de mogelijkheid om het te retourneren.

Retourneren Binnen de zichttermijn van 30 dagen kunt u het artikel retourneren, mits het compleet is, ongedragen en in de originele verpakking zit. Hoewel het volgens de algemene voorwaarden van Webshopkeurmerk niet verplicht is, raden wij aan om het pakket aangetekend te retourneren. Dit komt doordat PostNL (of andere bezorgdiensten) zelden een pakket kwijtraakt. Als u het pakket aangetekend retour stuurt, bent u verzekerd tegen verlies, en zal PostNL een vergoeding uitkeren. De kosten voor de retourzending zijn voor uw rekening.

Artikelen die niet in aanmerking komen voor retournering zijn:

  1. Producten waarop op verzoek is gegraveerd.
  2. Producten die op speciaal verzoek zijn vervaardigd.
  3. Producten die volgens uw specificaties zijn aangepast, zoals het wijzigen van de ringmaat of het inkorten van een ketting.
  4. Op maat/persoonlijk gemaakte artikelen, zoals gegraveerde sieraden, naamkettingen, naamhangers, ringen en trouwringen.
  5. Neusknopjes kunnen niet worden geretourneerd. Voor meer informatie, raadpleeg onze algemene voorwaarden.

Kosten van retournering

De ondernemer zal alle betalingen van de consument vergoeden, inclusief eventuele leveringskosten die door de ondernemer in rekening zijn gebracht voor het geretourneerde product. Deze vergoeding zal plaatsvinden binnen 30 dagen na ontvangst van de herroeping door de consument. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf op te halen, kan de terugbetaling plaatsvinden nadat de ondernemer het product heeft ontvangen of nadat de consument heeft aangetoond dat het product is teruggestuurd, afhankelijk van welke gebeurtenis zich het eerst voordoet. De ondernemer zal hetzelfde betaalmiddel gebruiken dat de consument heeft gebruikt voor de oorspronkelijke betaling, tenzij de consument akkoord gaat met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. De kosten die de consument maakt om het product te retourneren, worden niet vergoed.

Aankondiging van uw retour Download tevens het Modelformulier voor herroeping en vul deze in:

Modelformulier voor herroeping

Met dit formulier kunt u binnen 30 dagen na aankoop aan ons kenbaar maken dat u de aankoop wenst te annuleren. Vul dit formulier in en stuur het naar ons op via info@starjuwelier.

Nadat u dit hebt gemeld, heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen.

Beoordeling van uw retour

Tijdens de zichttermijn heeft u het recht om uw aankoop te beoordelen, net zoals u dat in een fysieke winkel zou doen. Als echter blijkt dat het teruggestuurde artikel voor andere doeleinden is gebruikt, zoals het dragen ervan, en dit heeft geleid tot slijtage, kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht of kan de retournering worden geweigerd.

Verzendwijze van uw retour

We adviseren u om uw retourzending aangetekend te versturen. Dit is geen verplichting, maar eerder een aanbeveling. U bent als klant zelf verantwoordelijk voor de veilige aankomst van uw pakketje bij ons, en aangetekende zendingen bieden extra zekerheid. De verwerking van uw retourzending kan tot maximaal 14 dagen in beslag nemen. Als u wilt controleren of uw retourpakketje bij ons is aangekomen, raden we u aan de track-en-trace code van uw zending te controleren op:

https://www.internationalparceltracking.com/.

Als daar wordt aangegeven dat we uw pakketje hebben ontvangen, kunt u ervan uitgaan dat uw retourzending zo snel mogelijk wordt verwerkt.

Ruilen

Meld uw ruil aan via onze website. Tijdens het aanmelden van uw ruil kunt u aangeven welk artikel u wenst te ontvangen in ruil voor het retour gezonden artikel. Zorg ervoor dat u de juiste kleur en/of maat aangeeft. We zullen de nieuwe bestelling direct verwerken bij de afhandeling van uw retour. Als er een prijsverschil is, zullen we dit bedrag aan u terugbetalen of u een verzoek tot bijbetaling sturen via e-mail. Zodra we uw betaling hebben ontvangen, zullen we de nieuwe bestelling verder afhandelen.

Verkeerd artikel ontvangen

U kunt dezelfde procedure volgen als bij een normale retour, maar geef tijdens het aanmelden aan dat het gaat om een verkeerd geleverd artikel. Als een artikel wordt geruild vanwege een fout van ons of vanwege een defect, zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

 
verzekerd